- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 93571 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Fabrikantcode | EVE-F56-CF-INT |
Materiaal | Carbon |
Stijl | Type S |
Universeel | Nee |
Auto Merk Naam | Mini Cooper |
Auto Model Naam | Cooper S |
Certificaat | Geen certificaat |
Aantal | Complete Set |
Montagemateriaal | Ja |
Productgewicht | 5 kg |
Ontworpen om het "venturi-effect" te gebruiken, heeft Eventuri een uniek inlaatsysteem gecreëerd dat de concurrentie overtreft. Het Venturi-effect is wanneer de geleidelijke vermindering van het dwarsdoorsnede-oppervlak langs de lengte van de behuizing ervoor zorgt dat de luchtstroom in snelheid toeneemt. Dit betekent meer luchtstroom en soepelere levering, wat resulteert in meer vermogen. Maar dat is niet het enige dat hun ontwerp onderscheidt. Ze gebruiken ook een omgekeerd kegelfilter dat is ontkoppeld van de MAF. Dit wordt gedaan omdat het betekent dat het filter niet langer de vorm van de luchtstroom dicteert, waardoor het venturi-effect ontstaat.
Het F56 MINI Eventuri-inlaatsysteem is een ander voorbeeld van ons "Complete System"-principe. Het is een gesloten systeem dat ervoor zorgt dat de turbo geen hete lucht uit de motorruimte zuigt, maar is voorzien van een functionele motorkapschep die omgevingslucht in het inlaatkanaal dwingt. Dit kanaal heeft een groter inwendig volume dan de standaardversie en zuigt ook lucht aan uit de voorraadlocatie boven de radiator. De combinatie van een afgedicht systeem met een luchtinlaat resulteert in lagere inlaattemperaturen dan de standaard airbox en vermijdt doorweekte hitte, wat een veelvoorkomend probleem is, vooral bij MINI's met een hoger vermogen. Om een zo soepel mogelijke doorstroming te garanderen, gebruiken we onze gepatenteerde filterbehuizing in combinatie met een CNC-gefreesde MAF-buis om een zo soepel mogelijke doorstroming naar de turbo te garanderen.