- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 93557 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Certificaat | Geen certificaat |
Fabrikantcode | EVE-FK8-CF-CHG |
Montagemateriaal | Ja |
Aantal | 1 Stuk |
Auto Merk Naam | Honda |
Auto Model Naam | Civic |
Materiaal | Carbon |
Universeel | Nee |
Versie | V2 met MAF |
Productgewicht | 2 kg |
Een wereldprimeur presenteren - een volledig carbon FK8 turbo-inlaatbuis. We hebben maanden van intensieve R&D geïnvesteerd in het ontwikkelen van een inlaat die geen ruimte laat voor compromissen. VOLUME – STROOMKWALITEIT – TEMPERATUUR zijn de 3 belangrijkste ontwerpcriteria waaraan we wilden voldoen.
1) VOLUME: Inlaatdiameters - Eventuri 78 mm: voorraad 63 mm. Door de diameter van de MAF-sectie van de inlaat tot aan de turbobuis te behouden, hebben we het dwarsdoorsnede-oppervlak met meer dan 53% vergroot voor het grootste deel van het inlaatstroompad naar de turbo. Het is duidelijk dat met aanzienlijk grotere interne diameters, de Eventuri-buis een veel groter inwendig volume inkapselt dat het stroompad naar de turbo verkleint. Hierdoor kan de turbo efficiënter werken en sneller naar de maximale boost-niveaus spoelen. Het stelt de turbo ook in staat om op maximale boost te werken met minder turbinebelasting.
2) STROOMKWALITEIT: Alleen een groot intern volume hebben is niet goed, tenzij het stroompad ook een soepele luchtstroom naar de turbo mogelijk maakt. Door gebruik te maken van Prepreg Carbon Fiber op hoge temperatuur zijn we erin geslaagd om een glad binnenoppervlak te bereiken. De voorraadinlaatbuis is daarentegen gemaakt van gegoten aluminium dat eindigt met een ruw binnenoppervlak. Dit in combinatie met de vloeiende kromming van de elleboog resulteert in een stroompad dat turbulentie minimaliseert.
3) TEMPERATUUR: Het laatste criterium was om de geleiding van warmte in de luchtstroom te minimaliseren. De standaardinlaat is direct verbonden met de turbo en geleidt dus onmiddellijk warmte als de turbo opspoelt. Ons systeem maakt gebruik van een machinaal bewerkte flens die wordt aangesloten op de turbo en vervolgens een siliconenkoppeling met een geïntegreerde thermische afstandhouder om te voorkomen dat de carbonlleboog direct contact heeft met de turbo. Deze barrière in combinatie met de lage thermische geleidbaarheid van carbon fiber resulteert in minder warmteoverdracht naar de luchtstroom.
Deze turbobuis is ontworpen om in onze FK8-inlaat te passen met de bijgewerkte V2 MAF-buis.