- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 93541 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Fabrikantcode | EVE-G20B58-V1-INT |
Materiaal | Carbon |
Stijl | Type L |
Versie | V1 |
Universeel | Nee |
Auto Merk Naam | BMW |
Auto Model Naam | 3-serie |
Certificaat | Geen certificaat |
Aantal | Complete Set |
Montagemateriaal | Ja |
Productgewicht | 6 kg |
De BMW G20 B58 Eventuri-inlaat is ontwikkeld om de turbo een minder beperkend stroompad te geven met behoud van lage inlaattemperaturen. Warmte en volume zijn de belangrijkste overwegingen bij het ontwerpen van een inlaat voor turbomotoren. In de G20 bevindt het inlaatsysteem zich naast het uitlaatspruitstuk dat de motorruimte snel door warmte laat doordrenken. Hoge temperaturen zijn nadelig voor de motorprestaties, aangezien de turbo een boost zou moeten opbouwen met verwarmde, minder dichte lucht en dus de enige manier om ervoor te zorgen dat IAT's tot een minimum worden beperkt, is een volledig afgesloten inlaat. Dit resulteert echter in een beperking met slechts één voorraadluchttoevoer om lucht uit aan te zuigen. Tijdens de ontwikkeling merkten we een extra opening in de wielkast op en profiteerden hiervan door een secundaire voeding aan onze airbox toe te voegen. Verder heeft onze verzegelde airbox ook een hitteschild met goudreflecterend om de stralingswarmteoverdracht van het uitlaatspruitstuk te minimaliseren. Om het volume te maximaliseren hebben we de airbox zo groot mogelijk gemaakt met een uitsparing voor eventuele veerpoten. De standaard ingewikkelde inlaatbuis is vervangen door een gladde carbonbuis die ook groter is in intern volume met een beginnende interne diameter van 111 mm (4,4?) die soepel naar beneden loopt om te passen bij de turbo-inlaat. De buis zorgt voor een soepele weg van het filter naar de turbo-inlaat. Ten slotte gebruiken we een op maat gemaakt high-flow droogfilter dat ISO-getest is op filtratieprestaties en een groter filtratiegebied heeft dan het voorraadfilter.
ELK INLAATSYSTEEM BESTAAT UIT:
- Airbox van carbon fiber met dubbele invoer
- Op maat gemaakt high-flow droog kegelfilter
- Inlaatbuis van carbon fiber
- CNC-gefreesde temperatuursensorbevestiging
- CNC-gefreesde ontluchtingsadapter
- Hitteschild met gouden reflecterende achterkant
- Lasergesneden roestvrijstalen beugels
- Siliconenkoppeling met OEM-specificatieklemmen