- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 93525 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Fabrikantcode | EVE-F9XM5M8-CF-INT |
Materiaal | Carbon |
Stijl | Type B |
Universeel | Nee |
Auto Merk Naam | BMW |
Auto Model Naam | 5 Serie,8 Serie |
Certificaat | Geen certificaat |
Aantal | Complete Set |
Montagemateriaal | Ja |
Productgewicht | 6 kg |
Het F90 M5 Eventuri-inlaatsysteem is ontwikkeld door middel van uitgebreide praktijktests en luchtstroomsimulatie-analyse. Nu in het bijgewerkte V2-ontwerp, is het voorzien van afgedichte filterbehuizingen om een stabielere IAT te behouden, zelfs wanneer deze stilstaat. De nieuwe omhulsels die de behuizingen afdichten, in combinatie met onze combinatie van schep en schild, zorgen voor een onbeperkte luchtstroom met behoud van lage IAT's door verzadiging van koude lucht. Onze grote luchtschoepen aan de voorkant brengen de omgevingslucht rechtstreeks naar het inlaatgebied en zorgen ervoor dat de motor geen last heeft van hitte. Bovendien hebben onze gouden warmtereflecterende gevoerde schilden geïntegreerde stroomgeleiders die de omgevingslucht van de scheppen in de filters leiden. We zijn er ook in geslaagd om het dwarsdoorsnedeoppervlak van de inlaatbuis met meer dan 30% te vergroten in vergelijking met de voorraadopname terwijl deze door de openingen in de veerpootsteunen stroomt. Hierdoor kunnen de turbo's meer werken met minder beperkingen en de werkcycli van de waste-gate verminderen.
Het F90 M5 Eventuri-systeem maakt gebruik van onze gepatenteerde carbon fiberbehuizingen met onze Gen 2 op maat gemaakte filters, die zorgen voor een aerodynamisch efficiënt luchtstroompad van het filter naar de turbo's. Niet zomaar een kegelfilter met een hitteschild, maar een uniek ontwerp dat het Venturi-effect oproept en laminaire stromingscondities handhaaft om de weerstand op de turbo te verminderen.
Systeempakket Omvat:
- 2 x carbon fiber venturi-behuizingen met geïntegreerde buizen
- 2 x op maat gemaakte High Flow Generation 2-filters
- 2 x carbon fiberfilterkappen
- 2 x aluminium inlaatkappen
- 2 x carbon fiber luchtscheppen
- 2 x lasergesneden hitteschilden bekleed met goud warmtereflecterend materiaal
- 2 x Laser Cut Air Ramps geïntegreerd in de hitteschilden
- Hoogwaardige siliconenkoppelingen en OEM-specificatieslangklemmen
Functies:
- De filterhuizen bestaan uit onze op maat gemaakte generatie 2 filters, aluminium inlaatkappen, carbonkappen, de carbonhouders en geïntegreerde buizen. De carbon pods omhullen de omgekeerd gemonteerde filters en vormen de luchtstroom soepel naar de standaard turbo-inlaatbuizen. Dit is een belangrijk kenmerk van het inlaatontwerp, waarbij we de vereiste voor een ingewikkelde rubberen slang tussen de airbox en de turbo-inlaatbuizen hebben verwijderd. De filterhuizen en geïntegreerde buizen strekken zich helemaal uit tot aan de standaard turbobuizen en kunnen als één stuk met de motor door de veerpootsteunen bewegen. Dit verwijdert de extra interfaces van het hebben van een aparte ingewikkelde buis die het standaardsysteem nodig heeft voor flexibiliteit, aangezien de standaard airboxen op het chassis zijn gemonteerd en dus niet kunnen bewegen. Het resultaat is een soepeler pad van het filter naar de turbo-inlaten en daarom kunnen de turbo's met minder weerstand functioneren.
- Een ander belangrijk ontwerpkenmerk van de inlaatbehuizingen zijn de interne volumes van de buizen wanneer ze door de veerpootsteunen gaan. Op de F90 M5 moet het airboxsysteem aan elke kant door een ovale opening in de veerpootbrug gaan voordat het de turbo-inlaten bereikt. We zijn erin geslaagd om de interne omvang van onze inlaten op deze kruising te vergroten, wat resulteert in meer beschikbaar volume voor de turbo's om uit te putten en dus minder beperkingen.
- Onze gepatenteerde filterbehuizingen hebben een geleidelijke vermindering van het dwarsdoorsnede-oppervlak, aangezien ze de filters omhullen en taps toelopen naar de buizen. Deze geometrie roept het Venturi-effect op waarbij de luchtstroom versnelt terwijl de laminaire omstandigheden behouden blijven. Het kan worden gezien als een grote snelheidsstapel
- Deze Carbon shrouds zijn een recente toevoeging aan dit inlaatsysteem. Ze sluiten de openingen voor de filterhuizen af van de motorruimte, terwijl de luchtstroom de filters van de voorste scoops nog steeds kan binnendringen. De kappen volgen de ontwerpcurves van de behuizingen en strekken zich uit tot de binnenste wielkasten waar een rubberen afdichting beweging van de inlaten met de motor mogelijk maakt. Gemaakt van dezelfde hoogwaardige prepreg-carbon fiber als de behuizingen, maken de shrouds het inlaatsysteem prachtig af.
- De filterbehuizingen zitten bovenop deze lasergesneden schilden die ook een gouden reflecterende achterkant hebben om te helpen tegen uitgestraalde warmteoverdracht. De schilden worden aan het chassis bevestigd en bieden ook een omhulling voor de openingen van de behuizingen om koele lucht uit te zuigen. Dit wordt ondersteund door de geïntegreerde luchthellingen die aan de binnenkant van elk schild zijn bevestigd. Deze hellingen leiden de lucht van de luchtinlaten naar boven naar de filters, zodat wanneer de auto in beweging is - de luchtstroom die in de kanalen van de voorste scheppen wordt geduwd, direct in het filtergebied wordt geduwd en de warmte van de motorruimte verdringt.
- De scoops zijn ontworpen voor maximale efficiëntie bij het leiden van de binnenkomende lucht naar de voorraadkanaalopeningen. Veel aftermarket scoops hebben een groot vlak gebied dat bijna loodrecht op de aankomende lucht staat - niet geweldig om het in de kanalen te kanaliseren, omdat de luchtstroom dit platte gedeelte gewoon "raakt" en turbulentie veroorzaakt. In tegenstelling tot de meeste aftermarket "scheppen" zijn de Eventuri Scoops ontworpen die zich uitstrekken van de voorraadkanaalopeningen helemaal tot aan de grills. Om zoveel mogelijk lucht op te vangen, zijn de scheppen gevormd naar dezelfde contouren als de buitenkant van de roosters en geleiden ze vervolgens de omgevingslucht soepel door een doorlopende curve naar de kanaalopeningen.