- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 93520 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Certificaat | Geen certificaat |
Fabrikantcode | EVE-S55-CF-CHG |
Montagemateriaal | Ja |
Aantal | Set van 2 |
Auto Merk Naam | BMW |
Auto Model Naam | 2 Serie, 3 Serie, 4 Serie |
Materiaal | Carbon |
Universeel | Nee |
Productgewicht | 2 kg |
Introductie van onze Raw Carbon Fibre S55 Chargepipes. We hebben maanden van intensieve R&D geïnvesteerd in ontwikkeling en testen om u OEM-vervangende laadleidingen te bieden die geen ruimte laten voor compromissen. MONTAGE - STROOMKWALITEIT - STERKTE zijn de 3 belangrijkste ontwerpcriteria waaraan we wilden voldoen.
1) MONTAGE: Een veelvoorkomend probleem met aftermarket-laadpijpen is de slechte montage vanwege de aard waarin ze zijn gemaakt met behulp van gebogen metalen buizen. Spelingen met de motorkap en andere aftermarket-inlaatsystemen kunnen een probleem zijn. Onze oplossing met het gebruik van carbon fiber stelt ons in staat om complexe geometrie te gebruiken om een OEM-achtige montage te bieden met behoud van een optimale stroom.
2) STROOMKWALITEIT: Ons ontwerp maakt gebruik van vloeiende curve-overgangen van de turbo-uitlaten naar de laadkoeler. Daarnaast hebben we ook het interne volume verhoogd in vergelijking met de OEM-versie om de turbo's met minder beperkingen te laten werken. Belangrijk is dat onze machinaal bewerkte flensbevestiging aan de turbo-uitlaat een constante diameter aan de laadpijpen handhaaft zonder en blootgestelde randen die turbulentie kunnen veroorzaken. Dit is een verbetering ten opzichte van aftermarket metalen laadpijpen die vaak lasnaden hebben tussen de flens en de buizen.
3) STERKTE: Het laatste criterium was om de structurele sterkte van de laadpijpen te vergroten ten opzichte van de OEM-versies. Het komt steeds vaker voor dat de OEM-laadpijpen defect raken, vooral bij getunede auto's met hogere boost-niveaus. Door gebruik te maken van een cross-directioneel carbonweefsel met meerdere lagen om een wanddikte van 2 mm te vormen, bieden onze laadpijpen een ongelooflijk sterke oplossing voor een betrouwbare werking, zelfs met grotere turbo's. Verder hebben we CNC-gefreesde roestvrijstalen ringen ingebed in de openingen waar de klemmen worden vastgedraaid om ervoor te zorgen dat de buizen hun vorm behouden, zelfs bij hoge klemkrachten.
Om de structurele betrouwbaarheid van de carbonlaadpijpen te vergroten, hebben we er geen methanolpoorten aan toegevoegd. In plaats daarvan ontwikkelen we een aparte J-pijp die meerdere methanolpoorten zal bevatten. Het hebben van deze poorten in de J-pijp is ook een geschiktere locatie voor extra koeling, aangezien deze zich direct voor het inlaatspruitstuk bevindt.