- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
Meer informatie
SKU | 93488 |
---|---|
Merk | Eventuri |
Certificaat | Geen certificaat |
Fabrikantcode | EVE-TRB8V8S-FLG-SRM |
Montagemateriaal | Ja |
Aantal | 1 Stuk |
Auto Merk Naam | Audi |
Auto Model Naam | RS3,TTRS |
Materiaal | Carbon |
Universeel | Nee |
Technische Details | OPMERKING: Voor SRM GTX Turbo |
Geschikt voor
Beschrijving
Eventuri Audi SRM GTX Turbo Flens voor RS3/TTRS Carbon Turbo Inlaat
We presenteren een wereldprimeur: een volledig carbon RS3/TTRS turbo-inlaatelleboog. We hebben maanden van intensieve R&D geïnvesteerd in het ontwikkelen van een inlaat die geen ruimte laat voor compromissen. Volume - Stroomkwaliteit - Temperatuur zijn de 3 belangrijkste ontwerpcriteria waaraan we wilden voldoen. De Eventuri RS3 8V / TTRS 8S Turbo Inlet is vervaardigd van prepreg carbon fiber op hoge temperatuur en wordt geleverd met een aantal andere componenten die zijn ontworpen voor een specifiek doel en die zijn vervaardigd volgens de hoogste normen.
1) Volume:
Inlaatdiameters - Eventuri 103 mm: voorraad 72 mm. Uitlaatdiameters - Eventuri 74 mm: voorraad 56.4 mm. Het is duidelijk dat met aanzienlijk grotere interne diameters, de Eventuri-elleboog een veel groter intern volume inkapselt dat het stroompad naar de turbo verkleint.
2) Stroomkwaliteit:
Het hebben van alleen een groot intern volume is niet goed, tenzij het stroompad ook een soepele luchtstroom naar de turbo mogelijk maakt. Door gebruik te maken van Prepreg Carbon Fiber op hoge temperatuur zijn we erin geslaagd om een glad binnenoppervlak te bereiken. De standaard en andere aftermarket-ellebogen zijn daarentegen allemaal gemaakt van gegoten aluminium dat een ruw binnenoppervlak heeft. Dit in combinatie met de vloeiende kromming van de elleboog resulteert in een stroompad dat turbulentie minimaliseert.
3) Temperatuur:
Het laatste criterium was om de geleiding van warmte in de luchtstroom te minimaliseren. De standaardinlaat is direct verbonden met de turbo en geleidt dus onmiddellijk warmte als de turbo opspoelt. Ons systeem maakt gebruik van een machinaal bewerkte flens die wordt aangesloten op de turbo en vervolgens een siliconenkoppeling met een geïntegreerde thermische afstandhouder om te voorkomen dat de carbonlleboog direct contact heeft met de turbo. Deze barrière in combinatie met de lage thermische geleidbaarheid van carbon fiber resulteert in minder warmteoverdracht naar de luchtstroom.
Elk inlaatsysteem bestaat uit:
- Hoge temperatuur carbon inlaat elleboog - RHD en LHD Specifiek
- CNC-gefreesde turboflenzen - optionele keuzes
- Siliconenkoppelingen met oliebestendige voering
- Marine Grade roestvrijstalen slangklemmen
Reviews
Schrijf uw eigen review
Stel een vraag