Eventuri Turbo inlaat Gen 2 Carbon Audi RS3,TTRS

SKU
93485
Verwachte levertijd 5-10 werkdagen
€ 641,91 € 530,50
  • Gratis verzending vanaf € 150,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
  • Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
  • Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
Meer informatie
Meer informatie
SKU93485
MerkEventuri
CertificaatGeen certificaat
FabrikantcodeEVE-TRB8V8S-RHD-NIL
MontagemateriaalJa
Aantal1 Stuk
Auto Merk NaamAudi
Auto Model NaamRS3,TTRS
MateriaalCarbon
UniverseelNee
VersionGen 2
Geschikt voor
Beschrijving

Montage voor RS3 8V Gen 2 en TTRS 8S Links- en rechtsgestuurd. Afgewerkt in onbewerkte koolstof - geen blanke lak.

Optionele Turbo-flenzen beschikbaar voor populaire hybride turbo's.

We presenteren een wereldprimeur: een volledig carbon RS3/TTRS turbo-inlaatelleboog. We hebben maanden van intensieve R&D geïnvesteerd in het ontwikkelen van een inlaat die geen ruimte laat voor compromissen. VOLUME – STROOMKWALITEIT – TEMPERATUUR zijn de 3 belangrijkste ontwerpcriteria waaraan we wilden voldoen.

1) VOLUME: Inlaatdiameters - Eventuri 103 mm: voorraad 72 mm. Uitlaatdiameters - Eventuri 74 mm: voorraad 56.4 mm. Het is duidelijk dat met aanzienlijk grotere interne diameters, de Eventuri-elleboog een veel groter intern volume inkapselt dat het stroompad naar de turbo verkleint.

2) STROOMKWALITEIT: Alleen een groot intern volume hebben is niet goed, tenzij het stroompad ook een soepele luchtstroom naar de turbo mogelijk maakt. Door gebruik te maken van Prepreg Carbon Fiber op hoge temperatuur zijn we erin geslaagd om een glad binnenoppervlak te bereiken. De standaard en andere aftermarket-ellebogen zijn daarentegen allemaal gemaakt van gegoten aluminium dat een ruw binnenoppervlak heeft. Dit in combinatie met de vloeiende kromming van de elleboog resulteert in een stroompad dat turbulentie minimaliseert.

3) TEMPERATUUR: Het laatste criterium was om de geleiding van warmte in de luchtstroom te minimaliseren. De standaardinlaat is direct verbonden met de turbo en geleidt dus onmiddellijk warmte als de turbo opspoelt. Ons systeem maakt gebruik van een machinaal bewerkte flens die wordt aangesloten op de turbo en vervolgens een siliconenkoppeling met een geïntegreerde thermische afstandhouder om te voorkomen dat de koolstofelleboog direct contact heeft met de turbo. Deze barrière in combinatie met de lage thermische geleidbaarheid van koolstofvezel resulteert in minder warmteoverdracht naar de luchtstroom.

De Eventuri RS3 8V / TTRS 8S Turbo Inlet is vervaardigd van prepreg koolstofvezel op hoge temperatuur en wordt geleverd met een aantal andere componenten die zijn ontworpen voor een specifiek doel en die zijn vervaardigd volgens de hoogste normen.

Montage is beschikbaar voor RHD- en LHD-voertuigen. De inlaat is ontworpen om te passen op onze Stage 2 en Stage 3 RS3 8V / TTRS 8S inlaatsystemen

Hier zijn de details voor elk onderdeel en het ontwerpethos erachter:

Elk inlaatsysteem bestaat uit:

– Hoge temperatuur carbon inlaat elleboog – RHD en LHD Specifiek
– CNC gefreesde turboflenzen – optionele keuzes
– Siliconenkoppelingen met oliebestendige voering
– Marine Grade RVS Slangklemmen

Onze turbo-inlaat zorgt voor een soepel stroompad van de inlaat met een diameter van 103 mm naar de uitlaat van 74 mm naar de turboflens. We hebben de vorm ontworpen met een continue kromming en het interne volume gemaximaliseerd zonder de luchtstroom negatief te beïnvloeden. De inlaat is afgewerkt met onbewerkte koolstof en heeft dus geen blanke lak - die niet bestand zou zijn tegen de hitte die wordt gegenereerd door de turbo en het uitlaatspruitstuk. De koolstofconstructie stelt ons in staat om het binnenstroomoppervlak glad te houden, wat helpt bij het verminderen van de oppervlaktewrijving en op zijn beurt zorgt ervoor dat de luchtstroom gemakkelijker kan bewegen. We zorgen voor sterkte en stijfheid door een wanddikte van 2 mm door het hele onderdeel te handhaven. Ten slotte is er voor extra bescherming een warmtereflecterende laag aangebracht waar de buis het uitlaatspruitstuk kruist. Dit vermindert de stralingswarmte die door de buis wordt geabsorbeerd. Het voordeel van het gebruik van koolstofvezel ten opzichte van het traditioneel gebruikte gegoten aluminium is voornamelijk te danken aan de thermische geleidbaarheid en het vermogen om de binnenkant glad te houden.

Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Eventuri Turbo inlaat Gen 2 Carbon Audi RS3,TTRS
Uw waardering
Stel een vraag