- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
SKU | 76775 |
---|---|
Merk | Mishimoto |
Fabrikantcode | MMBCC-RGR-11BE |
Montagemateriaal | Nee |
Certificaat | Geen certificaat |
Auto Merk Naam | Ford |
Auto Model Naam | Ranger |
Materiaal | Aluminium |
Product Line | Geschot |
Universeel | Nee |
Capaciteit | 222 ml |
Technische Details | 3.2L Diesel |
De 2011+ Ford Ranger 3.2L diesel is een van de meest capabele kleine vrachtwagens ter wereld.
Met zijn direct ingespoten en turbocharged dieselmotor, 350 lb.-ft. koppel, is de 2019+ Ranger gericht op het combineren van efficiëntie met capaciteit. De 3,2-liter Duratorq-motor onder de motorkap van de Ranger produceert voldoende vermogen om u vrij rond te laten lopen, maar de directe injectie die dat vermogen mogelijk maakt, brengt ook het risico op carbonophoping in gevaar.
Blow-by is een natuurlijk verschijnsel bij elke verbrandingsmotor, maar motoren met directe injectie zijn bijzonder gevoelig voor de carbonophoping die het kan veroorzaken. Zonder dat brandstof over de achterkant van de inlaatkleppen van de motor wordt gespoeld, kan blow-by zich vrij ophopen en verandert de verbrandingswarmte die blow-by uiteindelijk in harde carbonafzettingen. Terwijl die carbonafzettingen zich opstapelen, beroven ze de 3.2L Duratorq van lucht, waardoor het vermogen en het brandstofverbruik afnemen.
Als dit helemaal niet wordt gecontroleerd, kan de carbonophoping zo erg worden dat de motor compressie verliest en begint te mislukken.
Om deze problemen te helpen voorkomen, heeft Mishimoto een direct-fit catch can-kit ontwikkeld voor uw 2011+ Ranger 3.2L Duratorq.
Onze vangst kan de blow-by onderscheppen, waardoor deze niet in de inlaat komt en de inlaatkleppen bedekt. De olie, brandstof en waterdamp in de blow-by wordt gecondenseerd door de interne schotten en luchtomleiders van onze opvangbussen, terwijl een high-flow synthetisch filter aan de uitlaat van de opvangbus carbon en andere deeltjes verwijdert.
Dit systeem zorgt ervoor dat het enige dat door je inlaat beweegt, schone lucht is.
Zoals bij al onze direct-fit blikjeskits, wordt deze 2011+ Ranger 3.2L diesel-blikverpakkingskit geleverd met direct-fit lijnen en een beugel die het blikje stevig bevestigt zonder te hoeven snijden of boren. Onze 2011+ Ford Ranger 3.2L diesel-opvangbus wordt ook gedekt door onze Mishimoto levenslange garantie voor levenslange bescherming.