- Gratis verzending vanaf € 175,- Normaal vanaf € 6,95 per bestelling.
- Niet tevreden? Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.
- Professioneel advies nodig? Start een live chat of stuur een mail naar [email protected]
Meer informatie
SKU | 57007 |
---|---|
Merk | Skunk2 |
Materiaal | Aluminium |
Product Line | Pro-Series |
Universeel | Nee |
Auto Merk Naam | Mitsubishi |
Auto Model Naam | Lancer Evolution |
Montagemateriaal | Nee |
Fabrikantcodes | 307-06-0505, 307-06-0500 |
Geschikt voor
Beschrijving
De inlaatspruitstukoplossing waar straatgedreven Evo VIII-IX-eigenaren op hebben gewacht, is hier. Het nieuw ontworpen inlaatspruitstuk van de Evo Pro-serie van Skunk2 is ontworpen met 'straatliefhebbers' die turbocompressoren gebruiken die zo klein zijn als de fabriekseenheid en die meer vermogen willen zonder in te boeten aan prestaties in het middensegment.
Het geheel nieuwe, gegoten aluminium inlaatspruitstuk van de Evo Pro-serie van Skunk2 - dat werd getest en ontwikkeld op de eigen Evo Time Attack-racewagen van het bedrijf - is een direct passende vervanging en biedt aanzienlijke vermogens- en koppelwinst zonder concessies te doen aan het vermogen in het middensegment. Conventionele inlaatspruitstukken met grote plenum en korte renners zorgen voor een hogere vermogenswinst, maar lijden in het middensegment. Niet Skunk2's. Het geheel nieuwe inlaatspruitstuk uit de Pro-serie is voorzien van lopers van OEM-lengte met grotere boringen en een speciaal taps toelopend ontwerp, evenals een groter, taps toelopend plenum dat samen het vermogen in het middensegment behoudt, maar de luchtstroom vergroot en versnelt om aanzienlijke topwinsten te realiseren. Piekwinsten tot 33+ whp zijn behaald in combinatie met Pro Series Throttle Bodies met positieve resultaten over de hele linie, beginnend vanaf 3.200 tpm. Inlaatspruitstukken uit de Pro-serie hebben ook dikkere gietstukken in vergelijking met het OEM-stuk, waardoor er voldoende ruimte overblijft voor portering, en elke runner-uitgang is machinaal bewerkt en met de hand afgewerkt om zo goed mogelijk bij de poorten van de cilinderkop te passen. Het unieke ontwerp van het inlaatspruitstuk van de Pro-serie vergroot de effecten van golfafvanging in het ideale werkbereik van de motor, wat een brede toename van het bruikbare vermogen mogelijk maakt.
Het inlaatspruitstuk van de Evo Pro-serie van Skunk2 is een eenvoudige, vastgeschroefde aangelegenheid. In tegenstelling tot andere inlaatspruitstukken, bevat Skunk2's de fabrieksconfiguratie, waardoor het gasklephuis op zijn oorspronkelijke locatie blijft, wat betekent dat de originele intercoolerleidingen en slangen kunnen worden hergebruikt. Inlaatspruitstukken van de Pro-serie bevatten ook de nodige voorzieningen voor de Evo's remversterkerslijn, MDP-sensor en vacuümaccessoires (exclusief EGR-klep), en bevatten twee extra 1/8-inch NPT-schroefdraadpoorten, die kunnen worden gebruikt voor een willekeurig aantal vacuüm / boost-gerelateerde apparaten zoals meters, boost-controllers en meer. Elk spruitstuk is uitgerust met pluggen en fittingen en een peilstok k-relocator.
Skunk2 is een bekende naam in de inlaatspruitstukbranche, met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwerpen, testen en bouwen ervan. Net als bij OEM-spruitstukken, zijn Skunk2's Pro Series inlaatspruitstukken shell-gegoten van 356-aluminium, CNC-gefreesd voor superieure sterkte, een precieze pasvorm en een hoogwaardige afwerking, en vacuüm getest op kwaliteit. Elk spruitstuk is gevormd met vloeiende overgangen van de gasklephuisopening naar het plenum naar de lopers met zuivere scheidingslijnen voor een optimale afwerking, zowel van binnen als van buiten, en heeft een echt Skunk2-naamplaatje.
Het geheel nieuwe, gegoten aluminium inlaatspruitstuk van de Evo Pro-serie van Skunk2 - dat werd getest en ontwikkeld op de eigen Evo Time Attack-racewagen van het bedrijf - is een direct passende vervanging en biedt aanzienlijke vermogens- en koppelwinst zonder concessies te doen aan het vermogen in het middensegment. Conventionele inlaatspruitstukken met grote plenum en korte renners zorgen voor een hogere vermogenswinst, maar lijden in het middensegment. Niet Skunk2's. Het geheel nieuwe inlaatspruitstuk uit de Pro-serie is voorzien van lopers van OEM-lengte met grotere boringen en een speciaal taps toelopend ontwerp, evenals een groter, taps toelopend plenum dat samen het vermogen in het middensegment behoudt, maar de luchtstroom vergroot en versnelt om aanzienlijke topwinsten te realiseren. Piekwinsten tot 33+ whp zijn behaald in combinatie met Pro Series Throttle Bodies met positieve resultaten over de hele linie, beginnend vanaf 3.200 tpm. Inlaatspruitstukken uit de Pro-serie hebben ook dikkere gietstukken in vergelijking met het OEM-stuk, waardoor er voldoende ruimte overblijft voor portering, en elke runner-uitgang is machinaal bewerkt en met de hand afgewerkt om zo goed mogelijk bij de poorten van de cilinderkop te passen. Het unieke ontwerp van het inlaatspruitstuk van de Pro-serie vergroot de effecten van golfafvanging in het ideale werkbereik van de motor, wat een brede toename van het bruikbare vermogen mogelijk maakt.
Het inlaatspruitstuk van de Evo Pro-serie van Skunk2 is een eenvoudige, vastgeschroefde aangelegenheid. In tegenstelling tot andere inlaatspruitstukken, bevat Skunk2's de fabrieksconfiguratie, waardoor het gasklephuis op zijn oorspronkelijke locatie blijft, wat betekent dat de originele intercoolerleidingen en slangen kunnen worden hergebruikt. Inlaatspruitstukken van de Pro-serie bevatten ook de nodige voorzieningen voor de Evo's remversterkerslijn, MDP-sensor en vacuümaccessoires (exclusief EGR-klep), en bevatten twee extra 1/8-inch NPT-schroefdraadpoorten, die kunnen worden gebruikt voor een willekeurig aantal vacuüm / boost-gerelateerde apparaten zoals meters, boost-controllers en meer. Elk spruitstuk is uitgerust met pluggen en fittingen en een peilstok k-relocator.
Skunk2 is een bekende naam in de inlaatspruitstukbranche, met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwerpen, testen en bouwen ervan. Net als bij OEM-spruitstukken, zijn Skunk2's Pro Series inlaatspruitstukken shell-gegoten van 356-aluminium, CNC-gefreesd voor superieure sterkte, een precieze pasvorm en een hoogwaardige afwerking, en vacuüm getest op kwaliteit. Elk spruitstuk is gevormd met vloeiende overgangen van de gasklephuisopening naar het plenum naar de lopers met zuivere scheidingslijnen voor een optimale afwerking, zowel van binnen als van buiten, en heeft een echt Skunk2-naamplaatje.
Reviews
Schrijf uw eigen review
Stel een vraag